sunnuntai 25. lokakuuta 2015

EFT riippuvuuksiin

Tässä on erinomainen esimerkki EFT:n käytöstä riippuvuuksiin, jopa niin voimakkaasti riippuvuutta aiheuttavaan aineeseen kuin kokaiiniin.
Asiakkaani, jota kutsun nimellä Bernice, soitti minulle itkien ja kuulosti todella huumatulta. Hän sanoi haluavansa päästä eroon kokaiinista, jotta hän voisi saada 8-vuotiaan poikansa takaisin huostaansa, koska poika tarvitsi häntä. Pojan ongelmana koulussa oli huosujen kastelu ja poissaolot. Hän oli todella masentunut ja selviytyi huonosti koulussa.
Bernice sanoi, että hänellä ei ollut ystäviä ja hänen äitinsäkin oli kääntynyt häntä vastaan. Hän oli soittanut useille puhelinluettelosta löytämilleen ihmisille, mutta kaikki halusivat omaisuuden palveluksistaan. Sillä hetkellä hänellä ei ollut rahaa, mutta odotti saavansa sitä pian.
Näpyttelin hänen kanssaan puhelimessa noin 20 minuuttia selittäessäni hänelle missä pisteet olivat ja että hänen piti toistaa kaiken mitä sanoin niin hyvin kuin mahdollista. Kerroin hänelle, että parasta mitä hän voi tehdä poikansa hyväksi oli hankkiutua terveeksi. Silloin poika voisi lakata murehtimasta häntä. Pojan huolestuneisuus oli todennäköisesti hänen virtsankarkailunsa syy.
Sanoin: ”Bernice, haluan sinun näpyttelevän vapaalla kädelläsi toisen kämmenen reunaa toistaessasi lauseita minun perässäni.” (unohdin mitata hänen ongelmansa voimakkuuden, mutta tiesin, että sen täytyi olla 10:n 0-10  -asteikolla).

Karatepiste: Vaikka minulla on tämä voimakas kokaiinin himo... Vaikka minulla on tämä voimakas kokaiinin himo enkä tiedä kuinka lopetan sen, rakastan ja hyväksyn itseni täydellisesti ja saan nyt apua.
Kulmakarvat: Tämä kokaiinin himo
Silmän sivu: Tämä voimakas himo
Silmän alla: Tämä kallis himo
Nenän alla: Tämä himo, joka maksaa minulle perheeni
Leuka: Tämä jatkuva himo
Solisluu: Tämä huono tapa, joka maksaa minulle elämäni
Kainalon alla: Tämä jatkuva kokaiinin himo
Päälaki: Päätän saada rauhan tässä ongelmassa

Karatepiste: Vaikka minulla on vielä tätä himoa, olen sisimmältäni hyvä ihminen ja olen nyt turvassa...
Vaikka minulla on vielä tätä kokaiinin himoa (käyttäkää omaa huumettanne), tiedän että Jumala rakastaa minua ja annan itselleni anteeksi itsehallintani menetyksen...
Vaikka minulla on vieläkin halu turruttaa ahdistukseni huumeilla, olen valmis etsimään hyväksyttävämmän selviytymistavan.
Kulmakarvat: Tämä jäljellä oleva kokaiinin himo
Silmän sivu: Tämä jäljellä oleva mielihuumeeni himo
Silmän alla: Tämä jäljellä oleva huumeiden himo peittämään ahdistukseni ja surullisuuteni.
Nenän alla: Tämä jäljellä oleva himo.

Tässä vaiheessa Bernice sanoi, että himo oli kokonaan hävinnyt. Että hän ei halunnut sitä enää lainkaan ja oli päässyt siitä. Sanoin, että se oli hienoa ja että hän voisi siirtyä muihin ongelmiin. Mutta tällä kertaa hän vain halusi näpytellä yhtä kohtaa kullekin lauselle ja minä vain sanoin lauseet, kun ne tulivat mieleeni (jotka perustuivat hänen kertomaansa elämäntarinaan ensimmäisessä keskustelussamme).

Vaikka minulla on ollut tämä kallis, laiton tapa joka pani minut varastamaan, annan anteeksi itselleni ja olen valmis ottamaan vastuun elämästäni. Hyväksyn itseni ja lapseni, vaikka meillä kaikilla on paljon vaikeita ongelmia käsiteltävänä.
Vaikka olen täysin pilannut elämäni ja poikani elämän ja tyttäreni elämän, rakastan lapsiani täysin ja annan anteeksi itselleni.
Vaikka olen niin surullinen ja yksinäinen poikaystäväni kuolemasta, tiedän että hän on mukanani hengessä.
Vaikka olen täynnä vihaa henkilöä kohtaan, joka tappoi rakastettuni, annan anteeksi itselleni ja jokin osa minusta haluaisi antaa anteeksi hänelle.
Olen niin yksinäinen, että haluaisin kuolla, mutta nyt sallin itseni tavata uusia ystäviä.
Vaikka pelkään mitä minulle ja pojalleni saattaa tapahtua, kun ei ole ketään tukemassa, olen todella hyvä ihminen ja annan Jumalan osoittaa minulle uuden ja paremman tavan nyt.

Bernice tuli hyvin rauhalliseksi ja sanoi sitten: ”Voi luoja! Tämä on niin ihmeellistä! Jotain todella mieletöntä tapahtuu. Tuntuu kuin jokin otti juuri kehoni – on kuin jokainen kehon soluni olisi puhtaampi! Se on kuin enkeli tai joku.“
Keskeytimme ja keskustelimme muutamia minuutteja enkeleistä, siitä kuinka nämä voivat olla niin monissa paikoissa samalla kertaa tekemässä Jumalan työtä ja aina asianosaisen parhaaksi. Heiltä pitää kuitenkin pyytää apua, ennen kuin he voivat auttaa. Ei tarvitse tehdä muuta kuin PYYTÄÄ. Joten me pyysimme arkkienkeli Mikaelia ja arkkienkeli Rafaelia auttamaan meitä tässä parantumisessa, jotta se olisi nopeaa ja kivutonta. Ja näpyttelimme edelleen kaikkia pisteitä (noin 5-7 näpäytystä), kun sanoin seuraavat lauseet ja hän toisti perässäni. Jos kohtasimme hankalan pisteen, jatkoin tuon pisteen näpyttelyä ja toistamista, kunnes Bernice tunsi vapautuneensa.
Vaikka minulla on kaikki nämä ongelmat enkä voi nähdä selvästi, olen silti hyvä ihminen ja minä rakastan lapsiani.
Vaikka minulla on tämä himo turruttaa suruni kokaiinilla, rakastan tytärtäni ja haluan parantua, jotta hänkin parantuu.
Vaikka käytän huumeita, koska en pysty kohtaamaan elämää muulla tavalla, päätän nyt olla onnellinen ja vapaa huumeista.
Vaikka minun on saatava huumeita poistamaan suruni ja vihani, olen päättänyt sallia Jumalan tehdä sen.
Vaikka tyttäreni elää vaarallista elämää kaduilla ja käyttää huumeita 19-vuotiaana, rakastan häntä täysin. Olen uudistanut toiveen, jotta hän ja perheeni voivat olla pian yhdessä jälleen.
Vaikka tyttäreni vihasi poikaystävääni ja siirtyi kadulle huumeiden käyttäjäksi, annan hänelle anteeksi. Ja annan itselleni anteeksi, että karkotin hänet.
Luotan Jumalan apuun auttaa meitä kaikkia.
Vaikka tarvitsen näitä huumeita turruttamaan ahdistukseni, olen nyt terve.
Vaikka olen täyttänyt yksinäisyyden huumeilla, päätän löytää paremman tavan itselleni ja perheelleni. Haluan olla hyvä äiti.
Minulla ei ole ollut ystäviä poikaystäväni murhan jälkeen, mutta opettelen olemaan paras ystäväni itselleni. Poikaystäväni on luonani niin kauan kun hän voi ja enkelit ovat luonani aina!
Seuraavana päivänä Bernice kertoi minulle, että hänen kuollut poikaystävänsä oli poistunut hänen energiakentästään. Hän tiesi sen, koska hän ei voinut enää tuntea tämän läsnäoloa. Tämä sopi poikaystävälle, koska hänellä oli muita tehtäviä ja hän olisi Bernicen kanssa kun voisi. Bernice suhtautui asiaan hyvin tyynesti sanoen, että hän tunsi olonsa kevyemmäksi ja onnellisemmaksi.
Seuraavassa on vielä joitakin ongelmia, joiden poistamiseksi olemme näpytelleet sen jälkeen, kun Bernie soitti minulle ensimmäisen kerran.
Vaikka tunnen suurta syyllisyyttä elämäni pilaamisesta ja poikani ja tyttäreni elämän pilaamisesta, annan itselleni anteeksi. Olen aina tehnyt parhaani, johon pystyin sillä hetkellä.
Vaikka olen oppimaton ja luen hitaasti enkä voi saada todellista työpaikkaa, tiedän, että ansaitsen paremman elämän.
Vaikka en osaa lukea kyllin hyvin saadakseni hyvän työpaikan, olen hyvä ihminen ja Jumala rakastaa minua.
Vaikka äitini ei halua puhua kanssani, rakastan häntä ja annan hänelle anteeksi. Hänellä on omat ongelmansa hoidettavana ja tiedän, että hän rakastaa minua omalla tavallaan.

Olimme molemmat hämmästyneitä, että näpyttely tehosi himoon niin nopeasti ja helposti. Puhelu kesti kuitenkin lähes 2 tuntia. Selitin hänelle, että näpyttelyä voi käyttää joihinkin tai kaikkiin pisteisiin joka kerta kun hänelle tuli mielihalu – tai mihin muuhun ongelmaan tahansa. Hänen ei tarvinnut murehtia mitä sanoa niin kauan kuin hän ajatteli ongelmaa, jota hän näpytteli.
Äskettäin tapasin Bernicen lyhyesti asianajotoimistossa lähellä kotiani ja annoin hänelle painetun kappaleen EFT-käsikirjasta. Tuolloin en tiennyt, että hän ei osannut lukea. Saavuttuaan kotiin hän soitti minulle ja ilmoitti huuhtelevansa paperinipun vessan pöntöstä ja lopetettuamme puhelumme murskasi sitten piippunsa. Tiedän, että hän on rehellinen minulle, mikä on hänen suurimpia vahvuuksiaan.
Bernice sanoo, että hänen poikansa on parantunut! No, ei täysin, mutta hän on 99 % parempi! Olemme tehneet vai yhden sijaisnäpyttelyn hänelle (housujen kastelusta koulussa, koska hän pelkää menettävänsä äitinsä).
Olen todella onnellinen tästä hienosta tilaisuudesta auttaa Berniceä ja hänen perhettään hänen kauttaan. Tämä työ on todella kallisarvoista!

Utahna Tassie, LMT, EFT-ADV

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti