sunnuntai 25. lokakuuta 2015

EFT ja lapsen rauhoittaminen

Ellet ole vielä perehtynyt EFT-tekniikkaan, lue ensin käsikirja, joka on ladattavissa www.eft.fi

Sijaisnäpyttely (etänä) lasten rauhoittamiseksi eli kuinka olla hiljainen enkeli: australialainen Rod Sherwin esittää hyvin käytännöllisen EFT:n käyttötavan, nimittäin lasten rauhoittamisen.
Hän sanoo: ”Nimitän tätä enkelinä olemiseksi. Autan mielelläni muita tällä tavalla. Kuinkahan monet meistä voivat suorittaa tällaisia satunnaisia ystävällisyyden tekoja joka päivä.” On monia esimerkkejä siitä, kuinka jonkun toisen puolesta näpyttelyllä voi olla hämmästyttäviä vaikutuksia. Tässä on minun panokseni. Minua ärsyttävät julkisilla paikoilla kirkuvat lapset, mutta teen osuuteni tilanteen helpottamiseksi.
Ensimmäinen tapaus sattui ravintolassa. Teille on tuttu tilanne, missä lapsi kirkuu ja juoksentelee hillittömästi, äiti on epätoivoinen ja kaikki muut narisivat katsoen muualle. Keskityin lapseen ja sanomatta mitään ääneen näpyttelin ja ajattelin tähän tapaan:
”Vaikka olen väsynyt ja nälkäinen, päätän olla rentoutunut ja rauhallinen.”
Sanoilla ei oikeastaan ole merkitystä. Alle minuutissa lapsi palasi äitinsä luo ja istui perheen pariin. Olen varma, että kaikilta kuuloetäisyydellä olevilta pääsi helpotuksen huokaus.

Aivan hiljattain olin lennolla, kun pieni vauva alkoi itkeä nousukiidon aikana. Keskityin lapsen näpyttelypisteisiin ja toistin mielessäni ”Vaikka korviani särkee, kone pitää meteliä ja minua pelottaa, haluan olla rentoutunut ja rauhallinen”. Ennen kuin edes pääsin yhden kierroksen loppuun, vauva hiljeni. Kun laskeutumisen aikana vauva alkoi itkeä jälleen, toistin menetelmän ja vaikutus oli sama.

Nimitän tätä ääneetömänä enkelinä toimimiseksi. Minusta on hienoa voida auttaa muita tällä tavalla.  Monet meistä pystyisivät suorittamaan tällaisia satunnaisia ystävällisiä tekoja joka päivä.

Terveisin
Rod Sherwin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti