maanantai 5. lokakuuta 2015

D3-vitamiini mega-annoksina - käyttäjäkokemuksia

Englantilainen nainen, jolla oli ollut Crohnin tauti, nivelrikko ja masennus 50 vuotta.Tämä kirja on auttanut minua enemmän kuin muut lukemani terveyskirjat.
Viime vuoden ajan minulla on ollut sietämättömiä nivelsärkyjä, turvonneet kädet, sormet ja ranteet sekä kipuja kaikissa nivelissä ja lihaksissa. En kyennyt nukkumaan ja olin väsynyt koko ajan. Minulla oli myös Crohnin tauti, jota olen hoitanut ruokavaliolla 50 vuoden ajan. Kaksi viikkoa sitten eräs ystävä lähetti minulle artikkelin tästä kirjasta. Se oli järkevä. Kävin verikokeessa ja sen tulos oli “tyydyttävä”. Asun Englannissa. Yhdysvalloissa on erilainen mittayksikkö. Arvelin, että en ehkä tarvitse lisää D-vitamiinia. Lähetin mailin Jeffille, joka on erittäin helposti lähestyttävä ja avulias. Näyttää, että Yhdysvaltojen mittakaavassa D-vitamiinitasoni olivat jopa alle viitearvojen! Tämä on todella rikollista.
Ryhdyin heti ottamaan 100 mcg D3-vitamiinia ja myös D2-vitamiinia. Neljän päivän kuluttua vointini oli paljon parempi. 5. päivänä otin 300 mcg ja kipu hellitti jyrkästi. Korotin annoksen 400 mcg:aan ja jälleen tapahtui sama. Annokseni on nyt 500 mcg enkä ole milloinkaan voinut näin hyvin ja olen ottanut vasta vähän yli viikon. Voimani alkavat vähitellen lisääntyä ja olen toiveikas. Kirjoitan uuden arvion, kun näen, auttaako tämä Crohnin tautiin. Minusta tuntuu, että tämä mies on pelastanut minut.

7 kuukautta myöhemmin
Nyt olen ottanut D3-vitamiinia + K2-vitamiinia 7 kuukauden ajan. Vaikea nivelrikkoni on poissa ja Crohnin tautini on parantunut. En ollut syönyt leipää vuosikausiin, niinpä päätin kokeilla sitä. Olen syönyt sitä kuukauden ilman huonoja vaikutuksia. Jos olisin syönyt leipää ennen D3-vitamiinia, olisi saanut lamaannuttavan kivun. Vuosia kestänyt kipu on poissa. Tämä on minulle suuri juttu. Voin mahtavasti. Todellisuudessa voin paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Kunpa minulla olisi ollut Jeff Bowlesin kirja jo vuosia sitten.


Punahukkaa sairastavan kertomus  

T. Thielen (oikea nimi) Albuquerque 12.9.2013

(Systeeminen lupus erythematosus, lyhenteenä SLE, josta suomen kielessä käytetään myös nimitystä punahukka, on krooninen autoimmuunisairaus, joka oireilee eri puolilla elimistöä, etenkin iholla, nivelissä, veressä ja munuaisissa. Sairauden takia elimistön puolustusjärjestelmä ei toimi kuten pitäisi, vaan hyökkää elimistön omia kudoksia vastaan sen sijaan että suojelisi niitä bakteereilta ja viruksilta.)
Onneksi löysin tämän ekirjan. Kävin D-vitamiinitestauksessa 25.6.2013 ja testitulokseni oli 18. Se ei hämmästyttänyt minua, koska lukemani ovat olleet näin alhaiset vuosia enkä ole tehnyt asialle mitään. Lääkärini eivät koskaan olleet huolestuneita siitä enkä ollut itsekään, koska en tiennyt enempää. Olen 54-vuotias nainen. Vuonna 1997 kehoni alkoi hajota ja 15 lääkäriä ja tuhat dollaria eivät tuoneet ratkaisua ongelmiini.
Minut passitettiin eri lääkäreille eri vaivoista. Päänahassani on kiekkomainen lupus, joka on aiheuttanut melkoisesti hiustenlähtöä, hirveää ihottumaa ja vaurioita päänahassa, kasvoissa, rinnassa ja käsivarsissa. Kulmakarvat ja silmäripset alkoivat irrota. Stressi oli ankara.
Lisämunuaisten uupumus on 5. vaiheessa, otan lääkettä kilpirauhaseeni ja lupussairauteen. Ottamani erilaiset lääkkeet ja terveellinen ruokavalio eivät parantaneet minua. Tulin allergiseksi auringolle.
Löysin ekirjan ja ryhdyin ottaa maan 250 mcg D3-vitamiinia ja K2-vitamiinia. Neljä viikkoa kävin uudelleen verikokeessa ja vitamiinitasoni oli 58. D-vitamiinia olen ottanut nyt 7 viikkoa. Silmäripseni, kulmakarvani ja hiukseni ovat alkaneet kasvaa jälleen. Hiusten kasvuun menee vielä aikaa.
Mikään, mitä tein ennen, ei parantanut ihoani. Nyt ihoni on hyvin joustava, tuntuu kuin siinä olisi valtavasti voidetta. Kaksi viikkoa sitten minulle tehtiin juurihoito ja sain penisilliniä kymmenen päivän ajan ja tuona aikana lopetin D3-vitamiinin oton viideksi päiväksi. Koko kehoani alkoi särkeä jälleen. Voin todella huonosti. Aloitin heti vitamiinit ja seuraavana päivänä vointini oli entisensä. Nyt voin jälleen olla auringossa. Se tuntuu hyvältä. 

Viime viikolla kitkin rikkaruohoja puutarhastani ja sain useita hyttysenpuremia. Yleensä nämä puremat ovat hyvin hankalia ja raavin ihoni vereslihalle. Ei tällä kertaa. Sain pureman ilman minkäänlaista haittaa. Ihoni ei paisunut puremista eivätkä ne kutianeet.
Se oli hämmästyttävää. Menen vastaanotolle pian ja pyydän kilpirauhastestin ja D-vitamiinitasotestin nähdäkseni tilanteeni. Haluan päästä lääkkeistäni. Olen halunnut korottaa D3-vitamiinin 500-750 mikrogrammaan. Siihen menee vielä aikaa.
Minulla on luupiikki ja joitakin muita terveysongelmia, jotka haluan parantaa.

Suomennos Jussi Yli-Panula
lootuskirja@kolumbus.fi


Lähde: The Miraculous Results of Extremely High Doses of Vitamin D3 (Jeff Bowles)








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti